Co jsme se dozvěděli z pilotáže aneb on tu anketu někdo i čte

01.03.2016 20:41

Původně jsem si myslela, že tenhle blogpost napíšu tak na konci ledna, než začne nový semestr. Hm, nestalo se. Bo prostě jsem se k tomu nedostala. Nejsou lidi. A když jsou lidi, tak utahaný. Jsou chvíle, kdy i blog musí stranou... Takže se zpožděním, ale přece. Lepší teď než vůbec, žejo. 

Minulý semestr pro nás byl velký skok do neznáma. Management jsme pro naší fakultu stavěli kompletně ponovu. Kdo na tomhle blogu není prvně, asi to pro něj není žádná novinka. Teď už každopádně máme pilotáž Managementu v novém hávu za sebou a dá se tedy trochu ohlédnout a zhodnotit. 

Myslím, že je na nás, jako vyučujících, abychom dali dohromady noty předmětu a nalinkovali, co se v něm bude a nebude dít. Je to náš job. Rozhodně ale nejedeme stylem parní válec, že bychom se neohlíželi nalevo ani napravo. Předmět jel poprvé, a tak pro nás snad více než kdy jindy byla důležitá studentská anketa. Mimo té oficiální v ISISu (Hele říkáte někdo InSIS? Pořád mi to nejde přes pusu.) jsme dali dohromady i vlastní, podrobnější, kterou vyplnilo dvojnásob lidí... Takže dat máme k analyzování více než dost.

Jdeme na to.

Net Promoter Score

NPS. Asi znáte. Jedno číslo, ze kterého vyčtete strašně moc. V duchu tohoto ukazatele jsme se tedy studentů ptali: „Jak pravděpodobné je, že byste předmět doporučili svému kamarádovi?“ K dispozici byla škála 0 (never ever) až 10 (všema deseti). Postup výpočtu dále velí: Vezměte procento lidí, kteří Vám dali 9 a 10 a odečtete od nich procento lidí, kteří Vám dali 6 a méně. Když Vám vyjde  mínus 100, přijdete do pekla, když 100, tak do nebe, když jste někde mezi, tak se ještě uvidí. Obecně, když máte nad 50, je to hodně dobrý. Data jsme měli od 98 lidí a naše NPS je 69. Takže, s tim nebem si nemůžeme být jistí, ale myslím, že můžeme být určitě spokojení.

Organizace, přednášky, cvika

Dál nás zajímalo hodnocení organizace předmětu, přednášek a cvičení. Z maximálních 10 bodů má organizace předmětu průměr 8,3 bodů, přednášky 8,1 bodů a cvika 9,1 bodů. Rozhodně jsme tedy nevybouchli. Skoro bych to viděla i jako úspěch... ne? Zvlášť z těch cvik mám radost.

K dispozoci jsme měli i spousta textových komentářů. Z toho se vždycky dozvíte úplně nejvíc, ale - je to teda fakt radost zpracovávat, uff... Děkuju za pomoc svému diplomantovi Honzovi, který si s tím - jako takovou svéráznou přípravu na diplomku Gamifikace ve výuce - dal tu práci a vytahal z papírové podoby ankety to nejpodstatnější. Ušetřím Vás tu přehnaného detailu a nabídnu pár zajímavých word cloudů.

 

Organizace

Přednášky

Cvičení

Hmm, tak trochu nám haproval tok informací směrem ke studentům. Pak tu máme aktivity na přednášce, které mají své zastánce a odpůrce. Jinak při takovémto zevrubném pohledu docela příjemný pohled. Hlavně z těch cvik svítím jak sluníčko :-) Když si vezmu, jak velkou změnu jsme dělali, tak myslím, že jsme to ustáli ještě docela se ctí...

A přidám ještě jeden bonusový word cloud:

 

Co jsem se v předmětu naučil

Z toho si myslím můžeme mít velkou radost. Ráda bych tam ještě příště viděla víc konkrétních nástrojů než jen toho Gantta, ale v zásadě jsem opravdu hodně spokojená. Taky tam mohla být slova: blbost, nic, zbytečné, ztráta času... :-) 

Závěrem by se možná hodily i nějaké konkrétní reakce a komentáře. Dole najdete připomínky, které se objevily v ISISu, a můj stručný komentář k nim. Textové připomínky, které se objevily v naší podrobnější papírové anketě, mám v ruce taky, nicméně doslovné přepisování fakt dost bolí a povětšinou se to krylo, tak snad to stačí takto. 

Ohledně posunu pro další semestr - máme vlastní hlavu a především lidské limity, takže něco jsme si vzali k srdci, něco ne, něco trochu... Ale o tom třeba zase někdy příště :-) Každopádně díky všem za zpětnou vazbu, hodně nám to pomohlo! 

Pro dnešek všechno. Jen přidám ještě jedno osobní "děkuju". Myšlenku i techniku zpracování komentářů dole kradu od svého kolegy, co s nim sedim v kanclu. Učí customer relationship management a je vidět, že to nejen učí, ale že to i umí. Taky je jeho předmět v hodnocení studentů tradičně mezi těmi TOP. Tak díky za pomoc, Kájo ;-) 

Mějte se prima a slunce v buši.

 

Katka Jiřinová
Ráda dělám věci, které mají smysl. A naopak. Ráda se směju a nesnáším energetické upíry.